A reklám története – Amikor hatalmas üzlet lett

Azok, akik kicsit is jártassak a marketing világában, azok bizonyára tisztában vannak azzal, hogy hogyan is indult el a reklám története. Ha elsőre nem is ugrik be, akkor a Pears szappan név hallatán, már biztosan ismerős a történet.

Katt a részletekért ide, amennyiben bővebb információt szeretne megtudni ezzel kapcsolatban. A reklámoz története nagyon régre múlik vissza. Ám a lényege azóta sem változott, vagyis mindmáig megmaradt miszerint igen is érdemes időt és energiát fektetni rá, hiszen van eredménye. A reklámozás különféle válfajai a 19. században kezdtek kialakulni. Többek között a kereskedők ebben az időben kezdtek ráébredni, hogy az újságok mellett, más felületeket is felhasználhatnak. Tulajdonképpen a marketingszövegírás innen vette kezdetét. A reklámfelületeknek a legfontosabb kritériuma, hogy minél több potenciális vásárló találkozhasson velük. Nem is kellett sokat várnunk és máris elindultak a mozgó hirdetések az útjukra, melyek meghozták a várt sikert.

Az 1840-es évek elején jelent meg az első londoni postakocsi. Az ötlet a postahivatal fejéből pattant ki, amely azt jelentette, hogy a postakocsikon található szabad ablak felületeket reklámozási felületként használhatnák fel. Az ötlet bevált és meghozta a gyümölcsét, amely futótűzként terjedt el és hamarosan minden postakocsi ablakait különféle reklámok borították el. És, hogy az esti látogatottság számára is elérhetőek legyen, így gyertyákkal világították meg őket. A kicsit leleményesebb és szemfülesebb vásárlók hamar rájöttek arra, hogy ebből hogyan is csinálhatnának üzletet. Az ötlet az volt, hogy nagy tételben potenciális hirdetései felületeket vásárolnak fel, majd ezeket magasabb áron értékesítik vagy bérbe adják. Olyannyira vált be, hogy még mai is alkalmazzák őket.

Vélemény, hozzászólás?