Mire számíthatunk, ha a féktárcsa az előírt minimum vastagság alá kopik?

Az autó legfontosabb alkatrészei közé tartoznak a fékek. A fékek használatával lehet lelassítani az autót, illetve megállni. Továbbá álló helyzetben a fékek segítségével lehet rögzíteni az autót, hogy ne guruljon el. Az állandó extrém megterhelés miatt igazán könnyen kopnak, így ügyelni kell a rendszeres karbantartásra.

A féktárcsa előírt minimum vastagsága kapcsán bővebb információkért klikkeljen ide! A fékrendszer több alkatrészből tevődik össze, melyek a féktárcsa, fékbetét, féknyereg, fékdob, fékpofa, fékerőszabályozó és fék munkahenger. Sőt, ma már egyre több gépjárműben megtalálható a fékszervó, vagyis a fékrásegítő. Ezek együttesen alkotnak egy összetett rendszert, annak érdekében, hogy ott és akkor tudjon megállni, ahol csak szeretne. Az egész autót tekintve ezt a rendszert éri az egyik legnagyobb igénybevétel. Emiatt nagyon fontos rendszeres időközönként felülvizsgálni a fékek állapotát. Az elhasználódott elemeket mindenképp ki kell cserélni, ezáltal megakadályozva, hogy balesetveszélyes helyzet alakuljon ki. A féktárcsák esetében minden gyártó megad egy minimum kopási vastagságot. Ezt minden esetben olyan helyen tüntetik fel, ahol nem éri súrlódás az alkatrészt, így hosszú idő után is leolvasható.

Ha eléri a féktárcsa ezt a minimum vastagságot, akkor mielőbb ki kell cseréni, mivel a féktárcsa így már nem képes kellőképp elvezetni a hőt, ezért túlhevülhet, aminek következtében a fékhatás romlik és így a fékút nagy mértékben megnő. A vékonyodás következtében rosszabb esetben a tárcsák akár meg is repedhetnek, el is törhetnek. A féktárcsát akkor is ki kell cserélni, ha a féktárcsa nem egyenletesen kopik, mivel ez is balesetveszélyes helyzeteket eredményezhet. Bővebb információkat az alkatreszek.hu weboldalon talál!