A lengéscsillapító működése

Az autók fejlődése során két komoly kihívás állt az autógyártók előtt, melyekre megoldást kellett találniuk. Ezek a biztonság garantálása és a komfort. Ennek érdekében újabb és újabb fejlesztések, innovatív megoldások kerülnek az autóba és az alkatrészek is folyamatosan fejlesztéseken esnek át.

A lengéscsillapító működése kapcsán itt érhet el bővebb információkat! A lengéscsillapító egy szivattyúszerű hidraulikus eszköz, amelynek az a legfőbb funkciója az autóban, hogy szabályozza az autó felfüggesztésének és rugóinak ütközését, továbbá biztosítsa, hogy a gépjármű minél inkább tapadjon az út felületéhez. Röviden és tömören, az út egyenetlenségeiből adódó ugrálás minél kevésbé valósuljon meg, vagyis a lehető legkevesebb időt töltse a levegőben. Így az autó továbbra is irányítható lesz és a balesetveszélyes helyzeteket is könnyebb megakadályozni. Ha az abroncs nem érintkezik az aszfalttal, még ha csak rövid ideig is, akkor hiába tekerjük a kormányt, nem tudunk irányt változtatni, illetve fékezni sem tudunk, hiszen a kerekek nem tudnak mivel érintkezni. Ezáltal belátható, hogy lengéscsillapító nélkül jóval veszélyesebb közlekedni.

Az alkatrész másik fontos feladata, hogy mérsékli a fel le való mozgást. Ennek köszönhetően nem fogjuk úgy érezni, mintha egy lovaskocsin ülnénk. Minél egyenetlenebb az út, annál inkább dolgozik az alkatrész. Az extrább terhelés során több hő keletkezik, így az alkatrész könnyen túlmelegedhet, emellett elhasználódhat, felhabosodhat a benne lévő hidraulikus folyadék. A lengéscsillapító olaj minőségromlása komoly probléma, ugyanis az alkatrészek gyorsabb kopásához vezet. Ha az alkatrész cseréjére van szükség, akkor semmiképp ne egy silány, ócska darabot szerezzünk be, mivel hamar újra cserére kerülhet sor.