Pontokba szedett webszövegek – Miért célszerű alkalmazni?

Gyakorlatilag minden cikkről elmondható, hogy sokkal könnyebben olvasható, emészthető, ha tagolva van, tehát pontokba van szedve. Ha szeretnéd, hogy a weboldaladon található szövegeket elolvassák az emberek, akkor célszerű neked is alkalmaznod a pontokba szedést.

A pontokba szedés hatékonyságáról itt olvashatsz bővebb információkat! Nem minden webszöveg esetében, de az esetek döntő többségében a pontokba szedés hasznos és kívánatos. Különösen a SEO-célra megfogalmazott tartalmak esetében. Gondolj csak bele, egy több ezer karakteres webszöveget, ami egybe van ömlesztve, mégis ki fogja elolvasni? Nagy valószínűséggel senki, hisz az emberek szeretik, ha egy szöveg átlátható és könnyen emészthető. Ha egy több ezer karakteres szöveg egybe van ömlesztve, az ember neki sem áll elolvasni a szöveget. Ugyanis a lényeget célszerű kiemelni, sőt olykor alcímezni sem árt, különösen, ha hosszú szövegről van szó. Ha tudományos publikációról van szó, akkor a pontokba szedésnek fokozott szerepe van, hiszen ezáltal a nehezen érthető szöveg sokkal érthetőbbé válik, könnyebben emészti meg az olvasó a szöveget. Ezáltal nagyobb eséllyel többen is fogják elolvasni a szöveget.

A SEO-szakértők is előszeretettel alkalmazzák a pontokba szedést, ugyanis a Google jobban kedveli azokat a webszövegeket, amik felsorolást is tartalmaznak és pontokba vannak szedve. A pontokba szedés egy fajta szabadságot is ad a szövegírónak, aki kedvére döntheti el, hogy hány pontba fogja szedni a szöveget. A pontokba szedés által során azt is eldöntheti a szövegíró, hogy a szövegen belül, hova helyezi el a lényeges információkat. Jellemzően a szöveg végére kerülnek a fontos információk, mivel az emberek gyakran hátulról kezdik olvasni a cikkeket, mivel megszokták, hogy az utolsó pontokban vannak a fontos információk.