Milyen speciális kialakításai vannak a differenciálműnek?

A differenciálmű egy mechanikai szerkezet, melynek feladata a nyomaték átvitele a kerekekre méghozzá oldalirányból. A differenciálmű működése meglehetősen egyszerűnek hangzik, azonban ez egyáltalán nincs így, mivel a gyakorlatban kizárólag a speciális variánsok működnek kifogástalanul.

A differenciálmű speciális kialakításairól ide kattintva tudhat meg bővebb információkat! A többség nem igazán tudja, hogy pontosan mit takar a kiegyenlítőmű kifejezés. A differenciálművet sokan egyszerűen csak „difiként” emlegetik, viszont a többség nem igazán van tisztában működésével. Maga a szerkezet nem igazán bonyolult, hiszen az a feladata, hogy a nyomatékot fordulatszám különbség mellett átvigye a kerekekre. Egyenes úton minden kerék egyformán pörög, viszont kanyarodás esetén már nem ilyen egyszerű a helyzet, valamint akkor sem, ha az egyik kerék tapad, egy másik viszont elpörög, mert csúszós felületen fordul vagy a sárban ragadt. Ilyen esetekben az egyik oldal kereke kénytelen jóval kevesebb fordulatszámot megtenni, mint a másik. Ennek okán rossz tapadás és csúszás, valamint óriási csavaró igénybevétel jelentkezhet, melynek következtében tengelytörést is bekövetkezhet.

Ennek kiküszöbölése érdekében van szükség a differenciálműre. Alapesetben a fogaskerekek és a tengelyek együttműködéséről van szó, viszont a technológia fejlődésével és az elvárásokkal szembe állítva, különbözőképp oldották meg a gyártók az egyes autótípusok esetében. A magas fordulatszám, az összkerék-meghajtás, valamint a sebességváltók közti különbségek hívták őket életre. Ezeket a differenciálmű speciális változatainak hívjuk. Ha szeretne bővebben tájékozódni a differenciálművet illetően, akkor azt javasoljuk, hogy látogasson el a ka-autoszerviz.hu weboldalra!